Wednesday, January 21, 2009

Bantuan Bekalan!


Salam semua.

Aduhai,... pengeluaran kami dengan bangsal sederhana ni memang tak dapat menampung permintaan yang tak putus-putus.

tak sangka dalam seminggu je dekat 50 kilo kena supply. tapi apakan daya, supply yang ada tak pernah cukup. jadi bantuan rakan2 supplier cendawan sangat2 diperlukan. dari bukit baru, taman laksamana, peringgit, bemban, habis dituju tapi masih tak terjumpa supplier yang dicari.

hampa, saya pun berhenti di hadapan stesen minyak Petronas berdekatan Peringgit Point untuk mengisi minyak. Tak sengaja mata meliar terlihat sekeping "Bunting/Banner" yang bakal menyejukkan hati. "Pengedar Cendawan - Cendawan Desa". terlihat sahaja Bunting beserta dua no telefon yang tertera, dengan pantas saya menyeluk kocek mengambil hp dan mendail.

no pertama.... tiada jawapan... hampa. no kedua... tiada jawapan... hampa juga.

saya berjalan menuju ke kereta dengan kehampaan kali keberapa entah. tiba-tiba, hp berbunyi menandakan adanya mesej. saya lihat nombor.. tidak dikenali tetapi isi kandungannya bertanya, Siapa?. Terus mata memandang kembali bunting tadi, sah ini no dari bunting tu. Saya menelefon kembali pengirim sms itu dan dijawab oleh Akak Mawar "Cendawan Desa". Rupanya kat atas motor, patutlah tak dapat jawab. Dengan pantas saya bertanyakan bekalan. Alhamdulillah ada. walaupun cuma 5 kilo sahaja yang diperlukan, dan jujur untung pun boleh kata xada (tolak duit minyak melilau cari supplier)namun cukup bermakna buat saya. Asalkan permintaan pelanggan dipenuhi.

Terima kasih buat Kak Mawar kerana bantuan yang diberikan.

Anyway, kepada sesiapa yang berdekatan nak jual cendawan, kami beli dengan harga RM6.00 sekilo. sila telefon saya (Saiful 013-2271255)untuk pertanyaan. Tapi jangan sampai cendawan tu terkoyak-koyak. skit-skit boleh diterima lagi. Ok thanx.

No comments: